Livările de autovehicule ale companiei au crescut cu 5,1% în perioada ianuarie-martie față de intervalul corespunzător al anului trecut, la 636,239 unități, în princnipal datorită cererii pentru automobile Dacia, potrivit Bloomberg.
„Piața europeană a evoluat mai bine decât ne așteptam în acest trimestru. Scăderea severă a cererii pe anumite piețe cheie, precum și evoluțiile nefavorabile ale cursurilor de schimb valutar, au afectat afacerile în afara Europei”, a declarat într-o conferință directorul financiar executiv al Renault, Dominique Thormann.
Renault, care deține 43% din acțiunile producătorului japonez Nissan, se extinde agresiv pe piețele emergente pentru a reduce dependența de Europa, unde vânzările auto au scăzut anul trecut pentru cel de-al șaselea an consecutiv, la minimul ultimilor 20 de ani. Piața europeană a început să urcest an, Dacia înregistrând în primul trimestru cea mai puternică creștere din Europa în topul mărcilor.
Compania franceză și-a îmbunătățit prognoza pentru piața auto europeană, anticipând creșterea vânzărilor cu 2-3% în acest an, dar anticipează scăderi în Rusia și Brazilia.
Extinderea pe piețele emergente a expus Renault la impactul fluctuațiilor de pe piețele valutare, precum realul brazilian sau rubla rusească. Grupul a precizat că evoluțiile valutare nefavorabile au afetat cu 409 milioane de euro veniturile din primul trimestru.
Piața auto din UE a urcat în primul trimestru cu 8,4%, la 3,246 milioane mașini noi, de la 2,994 milioane în aceeași perioadă a anului trecut.
În primele trei luni ale anului, numărul înmatriculărilor Dacia în UE a crescut cu 42,7%, la 90.500 automobile, față de 63.500 în perioada corespunzătoare a anului trecut, ajutând grupul Renault să afișeze o creștere de 19%.